fredag den 27. april 2012

Støt dansk musik

Er det bare mig, eller er den danske musikscene langsomt ved at rejse sig fra graven? Faktisk er jeg ikke den største musikkender derude. Jeg har nok det de fleste musikkyndige ville kalde en "dårlig-musiksmag". Hvis jeg skal beskrive min egen smag er "bred" nok det ord der er bedst, og så ved man den er skidt :-) Ha ah.



Nej, pointen i min indledning er lidt, at der de seneste år har været afsindigt meget decideret dårlig dansk musik. Nu er det tilsyneladende ved at vende lidt, og vi er begyndt at få nogle spændende små bands frem. Det er fedt at se, hvordan navne som Klumpen og Raske Penge, Specktors og Djämes Braun er begyndt at bryde frem. Det er naturligvis meget i rap-genren, men jeg synes også der er en del fede rock og pop-navne på vej frem. Efter en tid, hvor vi har fået stoppet Nik og Jay, Medina og X-Factor ned i halsen, er det fantastisk at se hvordan små, nærmest indie-agtige bands skyde frem.

Det eneste man kan håbe på er, at de mange talenter kan holde dampen oppe. Det jeg mener er, at musik-branchen i Danmark ikke er så stor igen, og der er jo ikke plads til alle - desværre. Derfor kræver det jo en del, hvis de skal kunne holde fanen højt. Derfor opfordrer jeg alle til at støtte de små danske foretagender så godt du kan. Gå til deres koncerter og køb deres musik. Og nej, du skal ikke nødvendigvis støtte lige præcis de navne jeg har nævnt :-) Find lige præcis dem du synes er de fedeste. Er det Lukas Graham eller måske Kidd? Uanset hvad, synes jeg det er sejt at se nye bands der ikke er bange for at gøre tingene på deres egen måde - så det hele ikke lyder som John og Jules.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar