tirsdag den 9. august 2011

DHL Stafetten - en god kur


Så er sommeren ved at trække sig tilbage, og gøre plads til efterårets ruskende og blæsende luner. For de fleste af os gik sommeren alt, alt, alt for hurtigt, og spørgsmålet vil uvægerligt poppe frem i manges bevidsthed: Nåede jeg det jeg havde sat mig for?

Kan du svare et stolt og prangende JA til det spørgsmål, så vil jeg være den første til at kalde dig en lykkens pamjulefis. Selvom jeg nåede i mål med mange projekter, er der altid et par ting og sager jeg aldrig helt når at blive færdig med. 

En af de små ting er motion. Det er naturligvis ikke noget man på den måde kan blive ”færdig med”, men jeg synes aldrig rigtigt jeg får rørt mig nok hen over sommeren. Det er som regel omkring slutningen af august, hvor vejret for alvor begynder at vende, at disse tanker kryber nærmere.
Hvorfor brugte jeg ikke alle solskinsdagene bedre i forhold til motion, er et hyppigt spørgsmål. Ting som løb og cykling er bare lidt sjovere, når det foregår i godt vejr. Hvor mange har ikke prøvet at snøre løbeskoene, ryste på hovedet og mentalt gøre sig klar til 35 minutters løb under silende regn. Det er tidspunkter som disse, jeg drømmer mig tilbage til sommerens varme og tørre vejr.

Heldigvis er der en fin kur, når de mindre-positive tanker hober sig op. Sociale tiltag er noget af det bedste i verden til at rykke en videre, og give et positivt boost. Jeg er blevet meget glad for at deltage i DHL Stafetten. Begivenheden giver mig mulighed for at møde både kendte og nye ansigter, og samtidig få smidt noget af den dårlige samvittighed ud.

Har du mulighed for det, vil jeg helt klart anbefale dig at deltage i DHL Stafetten eller noget lignende. Hvis der ikke lige er nogen arrangementer der passer til dig, så forsøg selv at stable noget på benene.
Held og lykke

Felix Raad-Vaacher, gæsteskribent.

1 kommentar:

  1. Super skriv.

    Hilsen Tanja - en aktiv DHL løber:-)

    SvarSlet